Reggel még kicsit borúsnak tűnt az ég, de amire kiértem a pályára, már hétágra sütött a nap. Pár profi, sok sok amatőr, összesen 24 előjelentkező, tehát pörgős edzés volt kilátásban. Horváth Feriék két autóval is regisztráltak, de végül a dokk bérlését visszamondták, így az maradt tartaléknak és akkor még nem tudtuk, ez milyen jól is jön aznap. Újra láthattuk Mark One-t azaz a piros-fehér MkI XR4i Sierrát, immáron az új, 24 szelepes motorral. Na innen kezdődtek a bajok. Már elsőre sem akart menni, Feri első körben lejött a pályáról vele. Valahogy nem dolgozott rendesen a motor, elkezdtük nézegetni meg a fejünket vakarni. Ferinek mondtuk, ő csak üljön bele a másik kocsiba és menjen edzeni, itt nem sokat tehet. Mintha nem járt volna minden henger, azért kikaptuk a jobbos hengersor gyertyáit és megpucoltuk. Közben észrevettük, hogy nem nyit a kettes torok, mert egy nem jól felcsavarozott konzol akadályozza. Feri lejött, átült és ment fel a 24v-vel.
Megint nem jó, újra kinyit a géptető és másztunk bele nyakig. Húzom a gázt, forog ahogy kell... Feri lepadlózza, nem forog. Akkor vettem észre, hogy bizony a gázpedál csak az egyes torkot nyitja kb háromnegyedre, a kettes meg sem moccan. Gyors állítás a gázbowdenen, most már lábra is reagálnak a pillangószelepek, uccu neki. Valami még mindíg nem az igazi, túl van melegedve, becsörög. Feri megint vissza a dokkba (dohc sierra, az aranybarna lowcost edzőautó) mi pedig hagyjuk a kocsit hűlni. Közben Gondos Tomi (Driftúnió) is odasétált és a problémára hozza a megoldást, kapjuk ki a lámpákat, jöjjön több levegő mert a gyújtáselektronika nem tudja eltolni az időzítést ilyen meleg üzemnél. Lehet benne valami, szét is szedtük, de közben engem elkezdett a szimpla átlagos teljesítményű hűtőventillátor is. Minden esetben duplát szoktunk rátenni, ez így szerintem édeskevés, de talán a menetszél besegít.
Közben eljött az ebédszünet, Feri addigra már több garnitúra gumit leamortizált a másik kocsiról és én is rávettem magam, hogy később 2 kisebb méretű kerékkel felmerészkedem a pályára. Szünet után Feri lekoptatta még a fent levő gumikat, aztán jöttem én. Mit is mondhatnék, fantasztikusan összerakott kis autó, igazán élvezetes menni vele a kevés lóerő ellenére is. Kezdő autónak filléres költségvetésből tökéletesebb nem is kell. Én bentről nem tudom megítélni, milyenek is voltak a köreim, volt kis szög, volt korrigálás és bizonytalanság, de nagyon nagyon élveztem azt a 8 karikát! Köszönöm itt is a lehetőséget.
Ezután jött a feketeleves, Feri felvitte a 24v-t egy újabb menetre és a lejövetelkor már hallottuk, hogy csörömpöl valami, de nagyon. Sajnos amikor beállt a depóba, leállt a kocsi és hogy hűljön, keringjen a víz, Feri ráindított... egy pukkanás, a blokk egy darabja ki a kocsi alól és vége...
:(
részletek később.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Z0tya 2009.08.03. 08:37:04
atttis 2009.08.03. 09:55:55
crix 2009.08.04. 07:50:05
Sopánka76 2009.08.20. 07:53:41
crix, minden szavadat leírhattam volna én is!
a motorcserés történet nekem is ismerős :(