driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2011.05.08. 17:05 Orsika_

Gymkhanauták faggatása: Horváth Feri

Horváth Ferit is kikérdeztem, hogy áll az új sporthoz és Karcsibáról (édesapjáról) aki friss Gymkhanauta is megtudtam ezt-azt Feritől.

Orsika: Apud indul a versenyen?

Feri: Apu sajnos nem tud elindulni, mert még nem érzi a pályát és a kocsija hamarabb ment tönkre, minthogy igazán bele tudott volna jönni. Az Ő múltjával, megértem, hogy nem szeretne "felsülni"! :)

http://photowheel.hu/images/stories/hirek/2011/04aprilis/gymkhana_practice01/gymkhana_duel_practice_01_photowheelhu_004.jpg

Na itt kikérdeztem Ferit, mi is Karcsibá múltja, hisz sokan még nem tudják. Nos íme a rövid életpálya:

Édesapám a 80-as évek közepén kezdett el versenyezni - amatőr rally (túra) bajnokságban - először az utcai Wartburgunkkal, majd egy gyári versenymotoros és gyári ötsebességes kormányváltós példánnyal. Ebben az időben édesanyámnak nem nagyon kellett aggódni azon, hogy hova teszi a virágcsokrait, mert szinte az összes versenyről kupával (ami akkoriban főleg váza volt) tért haza.
Ezután navigátorként folytatta pályafutását, melynek egyik jeles állomása volt az utolsó olyan Semperit rally, melyen a B-csoportos autók is érdekeltek voltak. Innen származik az egyik legszebb serlege, melyet Gerencsér Titi mellett egy VFTS-ben gyűjtött be a kategória megnyerésével. Ezután ismét visszaült a volán mögé az akkoriban formálódó rallycross bajnokságban egy 1500-as Ladába, mellyel óriási csatákat vívott többek között Kotán Petivel, aki akkor a jól ismert Minit terelgette.
Két szezon után ismét a navigátorülést választotta Topor Kálmán mellett először egy Lada Samara, majd egy jellegzetes hangú és sokak által kedvelt Audi 90 Quattro "társaságában". Pályafutásának csúcsa a 90-es évek közepe volt, amikor egy Ford Sierra Cosworth volánja mögött részt vett a hazai rallycross bajnokság N-csoportjának küzdelmeiben, és meg sem állt az összetett dobogó 3. fokáig a 95-ös és a 96-os sorozatban.
Ezután a "sofőri" pályafutása a sponzorok hiánya miatt megszakadt, és kis kihagyás után ismét a navigátor ülésben kötött ki ifj. Kesjár János mellett egy Citroen Saxo Kit Carban. Szinte minden hazai és nemzetközi versenyen sikerült felállniuk a kategória dobogójára, legtöbbször annak is a legfelső fokára, amiben nem kis szerepe volt édesapámnak, hisz a pilóta akkor tért át a pályázásról a rallyra, ahol mint tudjuk, néha az aszfalt más burkolatra vállt, és nincs lehetőség a hibázásra. Ezután maradt a jobb egyben, csak a szakág változott, mert egy rövid időre "levezetésképpen" átigazolt a Terep-ralliba.
Munkájának köszönhetően ezután sem szakadt el az autósporttól, hisz sok olyan versenyző van, aki a mai napig is csak őrá bízza féltett technikájának eljuttatását egyik helyről a másikra. És ugye 2007-ben én is belecsaptam a lecsóba, ami az ő segítsége nélkül nem menne ilyen gördülékenyen. Igaz, manapság már Ő kér tőlem tanácsot, hiába, ez egy másik világ, másik szakma :-)
 
Szerintem szép életpálya és véleményem szerint a Gymkhanaban is helyt áll majd ha kész lesz az autója. De térjünk vissza most Ferire: 
 
Orsika: Miért tetszik a Gymkhana?
 
Feri: Sohasem voltam olyan elvakult fanatikus, aki csak egyféle autósportot tart igazi autósportnak. Én a szlalomtól a pályázáson át a driftig szeretek mindent amit 4 kerékkel lehet művelni. Ezért számomra a Gymkhana teljesen ideális versenyforma. Ráadásul nem minden a lóerő, ez külön tetszik benne!
 
Orsika: Melyik a kedvenc feladatod, gyakorlatod?
 
Feri: A centrifuga, mert azt az elejétől kezdve élvezem és úgy gondolom, hogy a szűk fordulók gyors teljesítésén nagyon sok múlik az időeredmény szempontjából!
 
Orsika:Hogy tetszik a pálya?
 
Feri: Nagyon tetszik, a helyszín adottságaihoz képest szerintem nagyon jól sikerült felépíteni. Egymást követik a gyors és lassú részek, ezért fontos a jó ritmus megtalálása.
 
Orsika: A kocsidról mit kell tudni? "Elég" a Gymkhana-hoz?
 
Feri: Az autóm egy Ford Sierra XR4i, 2.9-es 24 szelepes V6 Ford Cosworth motorral, mely 180-200 LE között teljesít. Az idei évre sikerült majdnem minden olyan futóműalkatrészt beépíteni, mely jó alapot képez a sikeres szerepléshez.Jelenleg van egy kis gondunk az olajnyomással ( többek között ezért nem tudtam annyit gyakorolni az április 23-i edzésen), de bízom benne, hogy ezt sikerül a versenyig megoldanunk. Úgy gondolom, hogy a Gymkhana-hoz elég, de azért a súlyának csökkentésével igyekszünk javítani a "menetdinamikáján". Polikarbonátra cseréljük a gyári üvegezést (az első szélvédő kivételével) és kivágunk belőle mindent (szó szerint és képletesen is), ami nehéz és nincs feladata. E mellett a meglévő 60-as kipufogó rendszert is szeretném 70-re cserélni, de ez nem biztos, hogy az első versenyig megvalósul.
 

http://photowheel.hu/images/stories/hirek/2011/04aprilis/gymkhana_practice01/gymkhana_duel_practice_01_photowheelhu_020.jpg

 
Orsika:Mi az elvárásod magadtól? Hanyadik helyen szeretnél végezni?
 
Feri: Mint sokan mások, Én is szeretnék nyerni, de ennél fontosabb, hogy minél több ellenféllel vívjak szoros csatákat, a Tuning Show-n lezajlott versenyhez hasonlóan. Ha sikerül kihozni magamból és a technikából a lehető legtöbbet, elégedett leszek. Mivel az első versenyen sikerült (Tuning Show) a dobogóra állnom, ezért most sem szeretném alább adni! :)
 
Szerintem jó csaták lesznek és biztos látványban sem lesz hiány. Remélem hamarosan Karcsibá is indul majd és együtt és egymás ellen megy a Horváth Család! :)

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: verseny általános csapat hferi


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr342879962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása