driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2008.04.27. 23:46 Leslie_

A FORDOK TÁMADÁSA!

Ezt a napot nagyon nagyon meg kell jegyezni! Non plus ultra a kék ovál rajongói számára, hogy az Initial Drifters és a Driftgarázs szervezésében zajlott edzésen ilyen jól szerepeltek a versenyautóink.

Hol is kezdjem?

Ádi!

Amióta tavaly a Kakucsringen debütált a 24 szelepes kupé, azóta nem jött ki a lépés szinte egy alkalommal sem. Eddig! Bár most is ellenünk volt minden. Pénteken még eltört egy féltengely, szombaton a difi hegesztése de vasárnap reggel mégis menetkészek voltunk. Az eddigi AC gondok is a múlté lettek, előszűrőt alkalmazunk a tank pumpagyilkos koszai ellen. Ha jól emlékszem 10 pár gumit vittünk, mert nagy részük még az Eringes edzésről maradtak a Púposban. Ennyi talán elég, de ha gumis Peti barátunk nem segít ki, kevés lett volna. Ádi és a cosworth csak úgy ették a gumikat, ahányszor felment a pályára, defekttel vagy fémszöveten jött le. A sok fejlesztés és a beállítások meghozták a gyümölcsüket, túlzás nélkül állíthatom, Ádám fantasztikusan vezetett ma. Bár senki sem rosszindulatból, de megjegyezték páran hogy talán nem annyira tehetséges a pilóta, mint én azt hangoztattam.

Engedtessék meg nekem emitt egy virtuális gúnyos kacaj, amolyan sátáni beütéssel :)

MUHAHAHAHHHAAAAA!!!!

Látjátok feleim, megvan a szög, megvan a füst!

Már az elején sem spórolt a technikával, de a második harmadik menettől igazi profiként terelgette a kupét az Ebisu nyomvonalú pályán. Csak így tovább, ebből pénteken PRO vizsga lesz.

 

Papi!

A többször említett fekete szedán végre versenyautó lett. Reggel Balázs kijött a reptérre a kombijával (scorpio) felakasztotta a trélert és már hozta-húzta is ki a legújabb 24 szelepes átépítést. Sok meglepetés nem volt, hisz a motor már üzemelt egy ideje a Capri-jában, de azért a kocsi mégis újdonság. Tuti fékek, futómű, ülések, övek… minden adott a versenyzéshez.

Ahogy kezdeni kell, orrtolás, megforgás :)

Senki sem születik drifternek, de egy új kocsival egy gyakorlott pilótának is meggyűlik a baja.

Így tehát Papinak sokat kell még mennie, hogy elégedett legyen önmagával, de azt már tudja, hogy a jó kondíció szükséges lesz ha bírni akarja, fárasztó sport a volánművészkedés.

2 jó dolog kapcsolódik ide, egyrészt még egy elszánt Fordos a csapatban, másrészt voltak jó pillanatai Balázsnak nem is ritkán, képeken és videókon azért lesz anyag, amit büszkén nézegethet.

KarCsiga!

Bakos Karcsit Z0tyával együtt ismertük meg, ő is egy Sapphire Cosworth Turbo-t hajt. Több képen és videón is látható volt már a fehér lépcsőhátú, de Karesz eddig inkább háttérszereplő volt. Főleg edzésekre járt és csak hobbi volt neki a drift, de tavaly óta már ő is fejlesztésekbe fogott, miután látta Z0tya eredményességét az átalakítások után. Bár nála ez még most is csak futóműben és a motorvezérlésben merül ki, a VEMS és pár „apróság” nem keveset hozott a konyhára. Olyannyira, hogy a jövőben több is lesz talán hobbynál a drift. Mind a kocsi és ugyanúgy a pilóta többet mutat már ennél, a II osztály mezőnyében akár komoly eredményeket is elérhet. Nos, versenyzünk Karesz?

Z0tya!

Mit is mondhatnék, úgy érzem valami olyat hoztunk létre, amit komoly versenysportban elismert nevek sem tettek le az asztalra Ford címke alatt. Pláne nem ilyen háttérrel (vagy inkább nélküle) és ilyen költségvetéssel.

Azért a nap persze rosszul indult. A programot tartalmazó laptop akkumulátora már nagyon a végét járja, a másik tartalék hordozható masina pedig nem volt telepítve VEMS-hez. Bár szereltünk átalakítót a táphoz, de azt nem teszteltük előtte. Így a reggelünk Z0tya káromkodásával telt, persze minden szitok önmagára értendő. Már indultunk volna a szomszédos Szigethalomra Papihoz netet meg programot kunyerálni, amikor megjött a helyzetmentő Karesz és a Mogil Gumiszerviz, egyiküknél laptop szoftverrel a programozáshoz, másikuknál pedig önerős áramforrás. Nem kell sokat találgatni, ki miben segített :)

Elindult a programozás finomítása és az Escortra meg a Sierrára így rá is ment a délelőtt. Mindkét autónál nagyon fontos volt ez, hisz ilyen körülményeket közúton nem lehet létrehozni a hangoláshoz (nem és nem, sosem fogom használni a TUNING szót!)

Még egy kis járatás, de ekkor már sisakkal és Orsival a jobb1-ben. Régóta neki volt már ígérve az első menet a kocsiban köszönetként azért a sok türelemért, amivel viseltetett irántunk és őrűlt időtöltésünk az autóépítés iránt. Már ekkor látszott, hogy nem rossz a kocsi és Z0tya sem felejtett el vezetni. Innentől kezdve folyamatos javulást mutatott kettejük teljesítménye és bár nem tudtunk egy sima és teljes napot magunk mögött, egy tesztfutamhoz képest magasan túlteljesítettük a terveinket. A kocsinak pedig 5 alá, azért „csak” ennyi, mert a turbónyomás és a lóerők még alacsony számokkal meghatározott értéken dolgoznak, mi pedig a tartalékok előcsalogatásán. Amik vannak még, bőven vannak.

Május második napján MDSZ edzés PRO vizsgával! Természetesen ott leszünk, csak elsején még babrálunk egy kicsit a vason és egy koraestébe nyúló kertiparti is lesz Z0tya garázsa mellett a kertben.

Én igyekszem friss hírekkel szolgálni addig is a meglévő és épülő autókról.

Találkozzunk május 2-án Tökölön!

OFF   

4 komment

Címkék: általános papi ádi driftspec escort sapphire cosworth karcsiga


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr15444721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.04.28. 09:25:34

yeah!
nyomjátok gyerekek!
mindent bele! drukkolok, hogy összejöjjön!

DeXTeR 2008.04.28. 17:52:02

Nem tudom Ádi olvassa-e az index drift topicját...

www.youtube.com/watch?v=jztmwTUWirE

Gratula! Szépet ment!!!

AE86 Z · http://ae86.blog.hu 2008.04.28. 18:59:03

Hát jók a fogaid Laci :) , akarom mondani: Jók a sierráid laci!

Félretéve a tréfát, gratula! Megtaláltátok a helyes utat, Ádi bizonyított, le a kalappal.

[@Részeg@] 2008.05.03. 13:24:04

Hajrá emberek! Nem vagyok otthon ebben a szakágban, mégcsak futamon sem voltam, de nagyon tervezem, hogy kimegyek egyre! Ford RuLz
süti beállítások módosítása