driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2009.02.02. 17:10 Leslie_

Volvo 745i... legyen 45i.

Viki sokáig tartotta az elképzelését, hogy a 2 literes turbos motornak van értelme. Lenne is, ha fent északon élnénk, lenne pár hasonlóan elvetemült ismerősünk és fillérekért be tudnánk szerezni az alkatrészeket. Na meg ha valaki ismerné a trükköket, mert kicsit túlbonyolították az elektronikát, ahhoz képest hogy egy alapvetően buta... khm egyszerű konstrukció. Volt egy olyan kisebb kitérő, hogy legyen benne BMW V8 motor, Viki már a váltót is megvette de letettünk róla. Egyrészt már akkor is lehetett tudni, hogy a turbos kocsiké a jövő, ekkora átépítést nem csinál az ember 1-2 évre. Másrészt folyamatosan ajánlatokat kapott a 6 sebességes váltóra, végül Lakyboy pickupjába került a cucc, az ismert eredményeket hozva.

Tehát sokadik nekifutás a gyári motor, egy másik típusban működő gyári váltóval életre keltésére. Jeladók, szenzorok, drót ide, madzag oda. Hívnám kábelnek, vezetéknek, de nem érdemli meg. Martinák Feri példáján felbuzdulva aztán Viktor egyszer csak beújított egy öreg kis cápát, egy e21 BMW-t, amibe 3.5 turbot faragtak ránézésre illetéktelen kezek. Ez ugye a híres 745i. Illetve csak a motorja, amit a kis fekete ócskavas hordozott magában, igencsak több sebből vérezve. Főleg itt is elektronikai gondok voltak, de ezt már nem is terveztük gyári vezérléssel életre kelteni.

VikiDee még súlykolta belénk, hogy álljon össze a hatalmas bódé a kicsi gyári motorral, legalább egy próba erejég de az élet nem így akarta, hiába tettünk meg mindent Bogyóval. Aztán a sokadik nekifutásra, tucatnyi beszélgetés után egyszer csak kinyögte az áment, menjen a volvo motor, jöjjön a "háromfél".

Így is lett:

"Természetesen" a motor sem akart beférni, a váltónak pedig végképp semmi köze nem volt a kardánalagúthoz, de jó barátunk a flex és ugye ami fémből van, az alakítható. Így is tettem, kimértem, bejelőltem, kivágtam és uccu neki. Motor váltóval össze, kosárnyi hézagoló, mérőszalag, mérőrúd és egyebek, majd fel az emelőre. Orsi beemelte nekem (az emelővel) a motort és elkezdtem igazgatni. Szerencsére a hézagolókkal és a több mérőeszközzel hamar eltaláltam a pontos helyét, bakokat gyártottam és bent is volt az erőmű.

A jelen állás ez, de nemrég megkaptam a turbicseket hozzá és remélhetőleg hamarosan be tudom súvasztani a garázsba. Befejezem a kardánalagutat a váltókulisszához igazítva, rögzítem a stabilizátort mert az most lóg és a kipufogó leömlője után megkapja a hűtőjét illetve az IC-t is véglegesítem.

Leírni könnyű...

2 komment

Címkék: volvo vikidee


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr23917497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Görgő 2009.02.02. 15:49:55

Díjazom ezt a fajta őrültséget:-) Csak kilincsel előre!!! már van egy szurkolótok:-)

ChPh 2009.02.02. 21:40:22

Fura öszvér, hehe :D

És yeee, kilincs és előre...
süti beállítások módosítása