driftgarázs

az egyesület, a garázs, a kocsik, a pilóták, a sport és minden ami történik velünk.

Facebook ajánló

Címkék

2012.07.09. 07:00 Mancs_

projekt: Mancs - motorcsere

Ott tartottunk, hogy a nem odafigyelésből adódóan volt tehát egy csapágyas 120lovas DOHC motorom a puttonyosba.

Több lehetőség is felmerült, de végül arra jutottunk, hogy egy gyárilag 136 lovas 2.0 16v Zetec motor kerül bele. Persze ha már, akkor egy-két extrával. Angliában nagy divat a sport motorok karburátorsorát felrakni ezekre a motorokra, így beleástam magam a témába. Jatis is nagy segítségemre volt, mind a motorral (hisz ez a motor duruzsolt az ő MK2 Escortjában 2011-ben), mind a hozzá való alkatrészekkel (gyújtás, karter stb stb). A hengerfejet kezelésbe vettem egy barátom segítségével, és egész picit alakítottunk a csatornákon. A motort Szabyk nézte át, és ő is rakta össze nekem, amit ezúttal is köszönök neki!

A karbisor mellé persze akkor már egy írható gyújtás is készült, melyet Bogyó épített be, és a kábelezést is ő fogja kibogózni majd egyszer :) Vannak bajok ugyanis... Egy utólag begányolt légkondit találtunk a kocsiban!

8.jpg

7.jpg

A jóemberek kivágták a tűzfalat, és betettek egy hőcserélőt, és ezzel „megoldották” a légkondi kérdést. Ventilátor az persze nem volt rajta, csak a menetszél „hűtötte” az utasteret. Viszont így már tudom miért fagytunk jégkockává télen a kocsiba maxra tekert fűtés mellett is. És persze ezer és ezer kábel van ami a semmiből jön, és a semmibe tart, részben a légkondi miatt, részben meg a riasztók (igen többesszám, mert két modult is találtam) miatt amit a kocsiban találtam. Természetesen egyik sem volt működőképes. Továbbá mivel kikerült a DOHC kábelkorbács, plusz sok dolog ami nekünk nem kell, ezért muszáj lesz átfésülni az egész kocsit, és csak a lényeges dolgokat benne hagyni, de ezt csak később fogjuk megcsinálni, egyelőre menjen így a kocsi ahogy van.

Miután kitaláltam a végleges konfigurációt, elkezdődhetett a gyűjtögetés:

6.jpg

A motor a már bevált módszerekkel került be a helyére, egy MT75ös váltóval párosítva. Jó szellős maradt a motortér, ugyanis valamivel kisebb ez a motor az eredeti dokknál, nem beszélve, hogy alacsonyabban is van, és könnyebb is. No meg ha egyszer fejlesztésre adom a fejem, akkor Szabyk már „kitaposta az utat”, így elég jól fejleszthető, határ a csillagos ég. De egyelőre megelégszem azzal is, ha végre 15ös gumikkal menni erőből. Elvileg ez most már nem lesz gond.
9.jpg

Jelenleg itt tartunk, reméljük mihamarább járni fog a kocsi, az ideiglenes kipufogó rendszerrel, aztán ha a kassza engedi, akkor elkészülhet rá a 4-2-1 leömlő is. Mellesleg nagyon jól mutat a 4 pillangó a motoron :)

10.jpg

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://driftgarage.blog.hu/api/trackback/id/tr374633534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

onager73 2012.07.09. 08:15:37

Milyen gépről származik a karbisor?
Remélem faxa lesz.

Mancs_ 2012.07.11. 15:50:57

R1-es yamaha. Már beindult közben a gép, szerintem jó lesz :)
süti beállítások módosítása